ΝΕΑ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Καλοκαιρινός ήλιος, καλός ή κακός;

Από: | Tags: , , | 18 Ιούνιος 2018

Μάλλον γνωρίζετε τις ευεργετικές επιδράσεις που έχει το φως του ήλιου στην ψυχολογία. Ο ήλιος αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών και της σεροτονίνης, και έτσι αισθανόμαστε πιο ευτυχισμένοι. Αντίθετα οι μέρες συννεφιάς  και βροχής συνδυάζονται περισσότερο με αίσθημα κατάθλιψης. Η ευεργετική δράση της ηλιακής ακτινοβολίας, όμως ,κάπου εδώ αρχίζει…

Η έκθεση στον ήλιο ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Αυτό συμβάλλει στη δημιουργία περισσότερων λευκών αιμοσφαιρίων ώστε να μπορεί ο οργανισμός να καταπολεμά ασθένειες. Η ηλιακή ακτινοβολία καταστρέφει πολλά  είδη μικροβίων, ιών, μυκήτων, ακόμα και παράσιτα στα ρούχα και στο νερό.

Θετική αναφέρεται η επίδραση του ηλίου σε δερματικές παθήσεις όπως είναι η ακμή, η ψωρίαση και το έκζεμα.

Το φως βελτιώνει το κυκλοφορικό αυξάνοντας τα επίπεδα οξυγόνου στα κύτταρα  και μειώνοντας την αρτηριακή πίεση. Διεγείροντας την επίφυση που είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση των ορμονών, βελτιώνει την λειτουργία του ήπατος και των νεφρών.

Πολύ λόγος γίνεται και για την βιταμίνη του ήλιου, την D. Λίγα λεπτά έκθεσης στον ήλιο καθημερινά και έχετε πιο υγιή οστά καθώς ενισχύεται ή σύνθεσή της. Μελέτες έδειξαν ότι όσοι εργάστηκαν υπό το φως του ηλίου είχαν λιγότερα προβλήματα στα οστά τους. Όσοι πάλι δεν είχαν ποτέ σχεδόν βγει στον ήλιο, είχαν πολύ υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης λεμφώματος, ενώ υπάρχουν ενδείξεις πως η έλλειψη έκθεσης στο ηλιακό φως μπορεί να συνδέεται και με τη σκλήρυνση κατά πλάκας.

Άλλες μελέτες δείχνουν ότι η έλλειψη φωτός μπορεί να βοηθήσει στην εμφάνιση άσθματος, βρογχίτιδας, κρυολογήματος, ρευματοειδούς αρθρίτιδας, φλεγμονώδους νόσου του εντέρου και διαφόρων άλλων αυτοάνοσων καταστάσεων.

Ο ήλιος, ακόμη, βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Κατά την έκθεση μας σε αυτόν ο εγκέφαλος παράγει περισσότερη μελατονίνη, μια ουσία που σχετίζεται με τον καλό ύπνο και την αντιγήρανση.

Ωστόσο έχει μελετηθεί και αποδειχτεί η πρόωρη γήρανση που προκαλεί η UV ακτινοβολία μέσω της παραγωγής ελεύθερων ριζών. Η συμβολή, επίσης, της ακτινοβολίας αυτής στην εμφάνιση καρκίνου του δέρματος είναι δεδομένη.

Έκθεση λοιπόν στον ήλιο με μέτρο…και παίρνοντας πάντα τα κατάλληλα μέτρα.

Αντηλιακό, καπέλο, καλή ενυδάτωση, τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες  (ψάρια πλούσια σε ω-3 λιπαρά, τσάι, κόκκινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, φυλλώδη λαχανικά) είναι οι σύμμαχοι μας ενάντια στις κακές επιδράσεις του ήλιου .Φυσικά δεν ξεχνάμε να αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο το διάστημα από τις 11 μέχρι τις 3 ….και καλό καλοκαίρι….!