ΝΕΑ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ev-analysis_diavitis-kai-diatrofi

Σακχαρώδης Διαβήτης και Διατροφή

Από: | Tags: , | 25 Απρίλιος 2017

Η σωστή διατροφή για τα άτομα με διαβήτη είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία θεραπείας του. Ο διαβητικός πρέπει :

  1. Να επιλέγει υγιεινές τροφές και να βασίζει τα κύρια γεύματα του σε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες.
  2. Nα τρώει τη σωστή ποσότητα τροφής και στις σωστές ώρες. Πρέπει να τρώει το ίδιο ποσό τροφής και να μην παραλείπει γεύματα για να διατηρεί το επίπεδο του σακχάρου σταθερό.

Μερικοί απλοί στόχοι υγιεινής διατροφής, εάν εφαρμοσθούν από όλη την οικογένεια θα βελτιώσουν την υγεία όχι μόνο του διαβητικού μέλους αλλά και των υπολοίπων.

  • Τρώτε ποικιλία τροφίμων.  Προσπαθήστε σε κάθε γεύμα να περιλαμβάνονται τροφές από όλες τις ομάδες δηλαδή: γαλακτερά- κρέατα- ψωμί και δημητριακά- λαχανικά –φρούτα- λιπαρά.

Εφαρμώστε τη γνωστή πυραμίδα της παραδοσιακής ελληνικής –μεσογειακής διατροφής που στηρίζεται στη μεγάλη κατανάλωση οσπρίων –δημητριακών –λαχανικών και φρούτων, στη μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών, ψαριών και πουλερικών και στη μικρή κατανάλωση κόκκινων κρεάτων. Επίσης ελαιόλαδο και λίγο κρασί είναι στο καθημερινό διαιτολόγιο.

  • Διατηρείστε το κανονικό σας βάρος.

Περιορίστε την ποσότητα του φαγητού –σερβίρεστε στο πιάτο του φρούτου –αποφύγετε τις παχυντικές τροφές και αυξήστε όσο γίνεται τη σωματική σας δραστηριότητα.

Διαλέξτε ένα πρόγραμμα διατροφής φτωχό σε λίπος ιδιαίτερα ζωικό κεκορεσμένο λίπος και χοληστερόλη.

Χρησιμοποιείστε μόνο ελαιόλαδο αντί για βούτυρο, μαργαρίνη και σπορέλαια. Διαλέξτε άπαχα λευκά κρέατα. Αποφύγετε αλλαντικά, λιπαρά τυριά και θαλασσινά. Προτιμάτε γαλακτερά χαμηλά σε λίπος (αποβουτυρωμένα). Τροποποιείστε τον τρόπο μαγειρέματος (περισσότερα βραστά, ψητά στο φούρνο και σχάρα και όχι τηγανίτα).

  • Φροντίστε το διαιτολόγιό σας να είναι πλούσιο σε χορταρικά, φρούτα, όσπρια και δημητριακά.

Βάλτε σαλάτες από πράσινα κυρίως χορταρικά καθημερινά στο διαιτολόγιό σας. Τρώτε όσπρια 1-2 φορές την εβδομάδα. Τρώτε μαύρο ψωμί και φρυγανιές δημητριακά ολικής αλέσεως. Προτιμάτε ολόκληρα ωμά φρούτα αντί για χυμούς.

  • Να μην χρησιμοποιείτε ζάχαρη.

Χρησιμοποιείστε εάν είναι απαραίτητο υποκατάστατα ζάχαρης χωρίς θερμίδες (π.χ. ασπαρτάμη) και προϊόντα που είναι φτιαγμένα με αυτά (π.χ.αναψυκτικά – ζελέ – παγωτά), πάντα με συνεννόηση με το διαιτολόγο σας.

  • Χρησιμοποιείστε αλάτι και οινοπνευματώδη με μέτρο.Βάλτε λιγότερα αλάτι στο τραπέζι σας και στο μαγείρεμα και και πίνετε μονό ένα ποτήρι κρασί με το φαγητό σας.

Συμβουλευτείτε τον διαβητολόγο ή τον διαιτολόγο σας για μια εξατομικευμένη δίαιτα.